Verjaardag van Rae

30 december 2014 - Temuka, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen konden we een klein beetje uitslapen maar we konden ook niet te laat op staan want we zouden ivm de verjaardag van Rae eerst lekker een ontbijtje gaan scoren ergens. De jongere zus Heather van Rae is ook jarig vandaag maar heeft haar verjaardag al gevierd. Zij is 60 geworden. Rae en Heather wilde elkaar bij het cafeetje ook even zien en even een bakkie doen samen. We namen een heerlijke "sausage roll" en Corina nam ook een "lemon slice" een gebakje met een soort citroenglazuur erop. Lekker fris en zoet. Ook nam ze een lekkere warme choco en GJ nam een long black (grote zwarte koffie). Na het ontbijtje nam Heather afscheid, want zij ging op vakantie en had het erg druk. Wij gingen toen met zijn viertjes even een kijkje nemen in de "Temuka Pottery" shop. Een winkeltje met servies en aardewerk gemaakt in Temuka. Erg mooie dingen maar ook dure dingen en andere keukenspulletjes hebben we gezien. Na dit bekeken te hebben zijn we naar huis gereden want we moesten nog een hoop voorbereidingen doen voor de verjaardag van Rae. Corina heeft het bestek leuk in de servetjes gerold en GJ ging de slagroom kloppen. Corina heeft daarna de mini pavlova's (ze zijn hier erg gek op pavlova en beweren zelfs dat de Nieuw-Zeelanders het gerecht bedacht hebben, zou kunnen niet dat wij weten) voorzien van slagroom, een aardbeitje en wat chocoladesnippers. We gingen vanavond namelijk BBQ-en en dan staat er weer een hele buffettafel met eten klaar, iedereen neemt weer wat mee, en daarna ook weer een enorm dessertbuffet. Ja we konden er op wachten dat we weer als Teletubbies naar bed zouden gaan. Na de voorbereidingen gaven wij een heerlijk luchtje van J'Adore van Dior. Corina heeft vandaag twee a drie verhalen geschreven, ze liep wat achter, en heeft die op de reislogger gezet. Na de verhaaltjes geplaatst te hebben is Corina zich gaan douchen en aankleden voor de verjaardag. Tussen 17:00 en 18:00 uur kwamen de eerste gasten zo'n beetje binnen en na een tijdje ging de BBQ al aan. Het was prachtig weer, alleen stond er een harde wind. Na al het eten en voor het tijd was voor het dessert hebben enkele zussen, schoonzussen en vriendinnen een spel bedacht voor Rae. Er hing een waslijn met alle tientallen erop in de tuin. Iedereen moest een voorwerp uit de zak pakken en dit ophangen bij de leeftijd waarvan zij vonden dat het daarbij hoorde. Zo pakte iemand een grote Tena-lady en hing deze bij 80, iemand anders pakte een fietsje en hing dit bij ongeveer 8 omdat zij toen leerde fietsen, iemand anders pakte een pakje haarverf en hing dit bij 25 omdat Rae volgens haar toen haar haar al verfde en zo werden er meer grappige dingen opgehangen. Na het spel ging iedereen aan de toetjes, er was weer onwijs veel taart, pavlova en fruit. Nadat de gasten weg waren hebben we nog heel even met Rae gezellig zitten kletsen over van alles wat, Hans was al naar bed. Wij zijn rond 23:00 uur naar bed gegaan. Morgen weer vroeg op want dan gaat Corina appelflappen bakken!!!!